Lång dag igår med andra ord!

Igår halv 8 drog jag till Veterinärhuset. Skulle nämligen praoa där. Min handledare Elisabeth skulle jag hänga på, jag fick andra kläder. Vita byxor & röd tröja var mina kläder. Det står för djurvårdare/djurskötare. Fick en bricka där det stog praktikant Tilde. Har man blå tröja är man veterinär tror jag & grön minns jag inte? Under min dag från kl 8-16 så skulle jag städa, kolla på operationer, se är Elisabeth & Lovisa tog blodprov. Varit hela Veterinärhuset. Måste säga att det har varit rätt så kul! Skulle tänka mig jobba där. Sen kl 16 kom pappa & hämta mig, jag skulle fara till ridningen, var tvungen att byta om till ridkläder i bilen. Jag borstade av Chico & bara tränsa, inge sadel, eftersom det var barbacka för dem som ville. Felicia red barbacka hon red Tyfon & Ida red Diddi men inte barbacka. Vi hade balnsövning & lite roligare variant efter som det var sista gången. Man skulle rida slalom gå på ett hinder som var kanske lite mer än 50 cm högt, man skulle gå på den & medans ta med hästen, var lite svårt för Chico var lite trög sen skulle man hoppa upp från hindret, gick bra. En annan övning var att man skulle gå in i en fyrkant som Eva satt upp av koner, den var inte så stor, där sklle man svänga runt hästen, gick skit bra för mig. Sen på slutet fick man rida i damsadel, var bara jag som gjorde det. Jag gled av. Sen skulle jag hoppa upp då visade det sig att han var kittlig så när jag råka komma åt med foten så sparka han bakut & bocka & jag ramla av i en hård smäll, ajj, men det var bara att hoppa upp. Så jag ramla av den ridningen 2 gånger. Mamma köpte hem glasstårta för att jag ramla av, hehe, tack mamma:D Fast jag hann inte äta jag somna typ kl 9 & imorse vakna jag 11 så jag sov typ 15 timmar, länge!!!!!! Var ju så trött:o

Nu snart ska jag fixa håret & så.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0